Pozyskiwanie klientów

Reklama na Facebooku

reklama na facebooku - zdjęcie

Facebook to jeden z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych na świecie. Facebook pozwala na dotarcie z komunikatem reklamowym do szerokiej rzeszy Klientów. Inwestując w reklamę na Facebooku, możemy dokładnie sprecyzować, do jakiej grupy osób chcemy trafić. Żadne inne narzędzie nie pozwala tak precyzyjnie targetować reklamy! Działalność reklamowa firm na Facebooku może odnieść oczekiwane skutki i zwiększyć nie tylko zainteresowanie marką wśród wszystkich obecnych i potencjalnych Klientów. Może również wywołać realną reakcję, w postaci aktywizacji konsumentów do dokonywania zakupów produktów i usług danej marki. Kiedy reklamujemy się na Facebooku, bierzemy udział w systemie aukcyjnym. Oznacza to, że nasza reklama rywalizuje z innymi reklamami o dotarcie do pożądanej grupy docelowej. O sukcesie naszej reklamy i jej zasięgu decydują zatem bezpośrednio stawki, jakie jesteśmy skłonni zapłacić. Reklama pojawia się użytkownikom w formie tekstowo-graficznej. Zapłacą Państwo dopiero w momencie, kiedy sprecyzowana przez Państwa osoba zobaczy ofertę Państwa firmy!

Kampanie na Facebooku mogą różnić się ze względu na cel, jaki chcemy osiągnąć, np.:

  • Polubienia strony na Facebooku
  • Kliknięcia powodujące przejście do witryny, zwiększenie ruchu na witrynie
  • Aktywność dotycząca posta na stronie, promocja posta
  • Konwersacje w witrynie, zwiększenie sprzedaży
  • Reakcje na zaproszenia na wydarzenia

Do wyboru mamy 3 opcje rozliczenia płatności:

  • CPC - jest to koszt pojedynczego kliknięcia. Facebook obciąży nasze konto za każdym razem, gdy ktoś kliknie w naszą reklamę
  • CPM - koszt 1000 wyświetleń reklamy. Płacimy zatem za każde 1000 wyświetleń naszej reklamy, niezależnie od tego, ile osób w nią kliknie
  • oCPM - zoptymalizowany koszt 1000 wyświetleń. oCPM pozwala jednak na szczegółowy wybór celu naszej reklamy

Każda z opcji zaprojektowana jest i zoptymalizowana pod kątem osiągania konkretnych celów.

Kiedy reklama efektywnościowa na Facebooku ma przede wszystkim sens?

  • Wtedy, kiedy jest mały potencjał wyszukiwań w Google, i niewiele zdziałamy prowadząc reklamę w Google AdWords
  • Wtedy, kiedy można dotrzeć do ściśle sprecyzowanych grup docelowych
  • Wtedy, kiedy można "domknąć" transakcję, czyli remarketing (dbanie o powracalność)

Potrzebujesz wartościowej porady? Zadzwoń: 696 055 714

Zobacz także

Klienci