Pozyskiwanie klientów

Reklama na YouTube

reklama na youtube - zdjęcie

YouTube jest największą platformą wideo w Polsce - korzysta z niego ponad 15 mln osób. To zasięg, którego nie ma żaden program w największej stacji telewizyjnej w Polsce. Warto szukać tu swojego Klienta. Reklama wideo stała się nieodłącznym elementem wielu kampanii promocyjnych największych firm. Ale coraz częściej z możliwości YouTube korzystają mniejsze firmy, ponieważ dotarcie do tysięcy osób nie wiąże się już z ogromnymi wydatkami. Reklamodawca ponosi koszty, gdy użytkownik sam zdecyduje czy obejrzy reklamę do końca. Dotyczy to formatu In-Stream, który jest najczęściej wykorzystywaną formą reklamy na YouTube, głównie dzięki niskim kosztom. Reklamodawca płaci jedynie za pełne obejrzenie reklamy. Koszt jednego, pełnego wyświetlenia materiału wideo wynosi od kilku do kilkudziesięciu groszy. Reklama wideo na YouTube ma nad telewizją jedną zasadniczą przewagę - ogromny zasięg przy precyzyjnym kierowaniu reklamy do odbiorcy. Dzięki temu możemy racjonalnie wydawać pieniądze na kampanię reklamową. YouTube daje nam możliwość wąskiego targetowania reklamy (sekcje w YouTube, zainteresowania, miejscowości).

Najważniejszym atutem reklam wideo na YouTube jest to, że płacimy tylko za obejrzenie naszej reklamy (minimum 30 sek.), lub kliknięcie w nią, gdy umieszczona jest w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Dodatkowym plusem portalu jest możliwość wyłączenia reklam przez Internautów po 5 sek. Oznacza to, że osoby, które obejrzą nasz spot przez 30 sek. były rzeczywiście zainteresowane naszą reklamą.

Ceny za obejrzenie reklamy są naprawdę stosunkowo niskie. Na reklamę na YouTube, w odróżnieniu od tradycyjnej telewizji - może sobie pozwolić każda firma. Bo tutaj jesteśmy w stanie dużo precyzyjniej skierować reklamę, przez co koszt jest dużo niższy. Niskie koszty reklamy na YouTube uzyskujemy dzięki precyzyjnemu kierowaniu jej na odbiorcę. Spot pojawi się osobie, która jest zainteresowana tematem i potrzebuje danej usługi w danym momencie. Kierujemy m. in. poprzez tematy, zainteresowania, lokalizację, słowa kluczowe, wiek, płeć, konkretny kanał na YouTube czy listy remarketingowe. Dodatkowo można zastosować capping, który ograniczy ilość wyświetleń danego spotu jednej osobie i nie będzie męczył przekazem.

Kolejną przewagą nad telewizją jest możliwość monitorowania i analizy kampanii wideo na YouTube i jej zasięgu, a zebrane wnioski pomogą poprawić wyniki kolejnej lub aktualnie prowadzonej kampanii. Wiemy kto oglądał reklamę i kiedy ją pominął. Po zakończeniu kampanii reklamodawca dostaje raport końcowy z zaangażowania odbiorców w reklamę.

Potrzebujesz wartościowej porady? Zadzwoń: 696 055 714

Zobacz także

Klienci