Działania dedykowane

Zarządzanie wizerunkiem w Internecie

zarządzanie wizerunkiem - zdjęcie

Wobec potencjału, jaki ma Internet, posiadanie i stosowanie strategii zarządzania reputacją, która uwzględniałaby istnienie tego medium, jest dla przedsiębiorstw zarówno dużych, jak i małych czymś koniecznym. Świadomie wykreowany e-wizerunek jest obecnie jednym z najważniejszych źródeł przewagi konkurencyjnej, jaką można uzyskać na rynku. Zarządzanie wizerunkiem w Internecie jest więc koniecznością, a brak troski o wizerunek w sieci może doprowadzić do zniszczenia wizerunku, nawet tego budowanego od lat i poza siecią.

Google nie jest już tylko wyszukiwarką internetową, ale zwartym systemem zarządzania reputacją. Kryzys czyha na nas także w Internecie - czas więc na inwestycje w strategie zarządzania wizerunkiem firmy w sieci. O zagrożeniach dla reputacji firmy, które czyhają w Internecie, wiemy nie od dzisiaj. Przykłady można mnożyć: batalia kredytobiorców z mBankiem, Sokołów vs „Kocham gotować” itd. Jednak zagrożenia dla naszej reputacji czyhają także ze strony nieuczciwych konkurentów, ze strony nie do końca zawsze obiektywnych Klientów, czy z naszej własnej winy - tzw. grzechy z przeszłości, coś co już było, dawno się skończyło, a złe wrażenie pozostało.

Lepiej zapobiegać, niż potem leczyć

Strategia powinna uwzględniać takie elementy, jak monitorowanie reputacji firmy w sieci, stosowanie komunikacji online i oline w odpowiedniej proporcji, przeszukiwanie internetu w celu wykrycia grożącego firmie ryzyka, pozycjonowanie stron w przeglądarkach internetowych, wykupowanie domen i prowadzenie dialogu z pracownikami i rzecznikami przed pojawieniem się problemu, a nie dopiero w czasie jego trwania. W każdej firmie łatwo jest znaleźć kilku entuzjastów Internetu, którzy zechcą zaangażować się w dialog ze społecznościami internetowymi. Najważniejsze jednak jest, aby te osoby, które będą zabierały głos w dyskusjach w internecie, były w 100 procentach transparentne. Nie powinny ukrywać tego, że są zatrudnione w firmie. Pełna otwartość uwiarygodni ich przekaz.

Bardzo ważne jest prowadzenie dialogu z otoczeniem, zanim realne zagrożenie dotknie firmę. Społeczność zaangażowanych rzeczników marki jest najlepszym panaceum na obronę przed atakami. Żeby prowadzić dyskusję z rzecznikami marki, należy ich zidentyfikować.

Potrzebujesz wartościowej porady? Zadzwoń: 696 055 714

Zobacz także

Klienci