Strategia marketingowa

AAmazon Ads, czyli Amazon Advertising to platforma reklamowa umożliwiająca przedstawienie swoich produktów na rynkach zagranicznych. Tutaj również ważne są słowa kluczowe, po których przedstawiana jest konkretna oferta.

Czym jest reklama na Amazon?

Podobnie, w sposób jaki działa wyszukiwarka Google, gdy wpisujesz słowo kluczowe w wewnętrznej wyszukiwarce Amazon to pojawią się wyniki wyszukiwania, niektóre z nich będą wynikami sponsorowanymi - jest to reklama Amazon. Wyniki te są oznaczone delikatnym tekstem „wynik sponsorowany” lub „reklamowy”. Firmy, które chcą uzyskać większą widoczność swoich produktów na Amazon, licytując, płacąc za określone słowa kluczowe. Reklamodawca płaci wówczas, gdy kupujący kliknie jego reklamę. Zasadniczo platformę reklamową Amazon można postrzegać jako wersję Google AdWords przeznaczoną dla Amazona.

Powinienem reklamować swoje produkty na Amazon?

Jeśli się wahasz, zacznij reklamę od pojedynczego produktu, najlepiej takiego, który już dobrze sprzedaje się w Internecie. Gdy zaczniesz widzieć zwrot z inwestycji w tę reklamę, włącz więcej produktów, aby rozszerzyć swoją kampanię. Dzięki reklamie poprawie ulegną również Twoje zasięgi organiczne. Po części jest to spowodowane dodatkową sprzedażą, która została wygenerowana przez reklamę, co poprawiło historię sprzedaży produktu. Historia sprzedaży jest bardzo silnym czynnikiem rankingowym. Jeśli produkt sprzedaje się lepiej, Amazon umieści go wyżej w rankingu wyników wyszukiwania.

strategia marketingowa
strategia marketingowa w internecie
Strategia marketingowa w Internecie
W Amazon Ads mamy trzy możliwości reklamy:

  • Produkty sponsorowane - tutaj na platformie Amazon pojawiają się pojedyncze reklamy Twoich produktów. Zobaczymy je również na stronach wyszukiwania, stronach ze szczegółami produktów.
  • Sponsorowane marki - tutaj prezentowana jest marka oraz podstawowa oferta produktowa. W tym przypadku możemy prezentować logo marki, niestandardowe nagłówki oraz 3 produkty wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
  • Sklepy - reklama sklepu ściąga ruch i umożliwia przedstawienie historii marki oraz przykładowych produktów.

Zalety reklamy Amazon Advertising

  • zwiększenie sprzedaży na zagranicznych rynkach
  • zwiększenie widoczności marki
  • zwiększenie widoczności produktów
  • rozliczenie tylko za kliknięcia
  • szybki dostęp do wyników kampanii
  • możliwość reklamy na całym świecie