FFacebook to jeden z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych na świecie. Facebook pozwala na dotarcie z komunikatem reklamowym do szerokiej rzeszy Klientów. Inwestując w reklamę na Facebooku, możemy dokładnie sprecyzować, do jakiej grupy osób chcemy trafić. Żadne inne narzędzie nie pozwala tak precyzyjnie targetować reklamy! Działalność reklamowa firm na Facebooku może odnieść oczekiwane skutki i zwiększyć nie tylko zainteresowanie marką wśród wszystkich obecnych i potencjalnych Klientów. Może również wywołać realną reakcję, w postaci aktywizacji konsumentów do dokonywania zakupów produktów i usług danej marki. Kiedy reklamujemy się na Facebooku, bierzemy udział w systemie aukcyjnym. Oznacza to, że nasza reklama rywalizuje z innymi reklamami o dotarcie do pożądanej grupy docelowej. O sukcesie naszej reklamy i jej zasięgu decydują zatem bezpośrednio stawki, jakie jesteśmy skłonni zapłacić. Reklama pojawia się użytkownikom w formie tekstowo-graficznej. Zapłacą Państwo dopiero w momencie, kiedy sprecyzowana przez Państwa osoba zobaczy ofertę Państwa firmy!
Facebook pozwala na dotarcie z komunikatem reklamowym do szerokiej rzeszy Klientów. Inwestując w reklamę na Facebooku, możemy dokładnie sprecyzować, do jakiej grupy osób chcemy trafić.
Tutaj również mamy model reklamy PPC. Reklama na portalu społecznościowym Facebook także przynosi korzyści i pozwala zaistnieć marce w Internecie. W przypadku tego portalu mamy możliwość targetowania reklam, czyli dokładnego określenia, do których osób powinna trafiać reklama na Facebooku. Przy określaniu grupy docelowej są brane pod uwagę takie informacje jak: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania, praca, czy wykształcenie.
Ważne jest, aby reklama wzbudzała zainteresowania odbiorców, im więcej polubień i innych interakcji, tym większy zasięg reklamy.


- Polubienia strony na Facebooku
- Kliknięcia powodujące przejście do witryny, zwiększenie ruchu na witrynie
- Aktywność dotycząca posta na stronie, promocja posta
- Konwersacje w witrynie, zwiększenie sprzedaży
- Reakcje na zaproszenia na wydarzenia
- dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców
- zwiększenie ruchu na stronie internetowe
- budowanie Świadomości Marki
- duża skuteczność
- wzrost liczby fanów
- wysoki współczynnik konwersji poprzez kierowanie reklamy w odpowiednią grupę odbiorców
- niski koszt kliknięcia
- analiza widoczności reklam
To zależy którą formę płatności wybierzemy. Możemy płacić za kliknięcie - CPC (cost per clic) lub za wyświetlenie u określonej liczbie osób. Możemy ustalić budżet dzienny, czyli ustawić dopuszczalny koszt reklamy w ciągu dnia. A także budżet całkowity, kwotę całkowitą (którą możemy zapłacić za jedno kliknięcie lub określoną liczbę wyświetleń. Możemy też wybrać system akcyjny. Co ważne, wszystkie te elementy można zmienić podczas trwania kampanii.
Analiza i Optymalizacja Facebook AdsOczywiście ta forma reklamy również wymaga dokładnych analiz i optymalizacji. Dzięki dokładnej analizie można wprowadzać zmiany, które pozwolą na uzyskanie najlepszych efektów.