DDzisiejszy rynek e-commerce jest tak konkurencyjny, ale i nie tylko - konkurencyjność w szeroko rozumianym świecie online, że każdy Klient, potencjalny Klient jest ważny. Szczególnie ważni są powracający Klienci, zadowoleni z usług firmy. Zadowolony klient nie tylko wraca do nas, ale również poleca naszą firmę innym.
Nietrudno zgadnąć… Czy współczynnik konwersji w Twoim biznesie to ok. 1%, czy jeszcze niższy? W takim razie czas zadbać o pozostałe 99% użytkowników, którzy wychodzą z serwisu zupełnie w "nieznane" pozostawiając po sobie tylko koszty reklamy.
Z pomocą przychodzi Ci remarketing, zwany także retargetingiem. Remarketing to innowacyjna technologia umożliwiająca precyzyjne dotarcie z przekazem reklamowym do Klientów, którzy odwiedzili serwis, ale z różnych przyczyn, nie sfinalizowali akcji, na której nam zależy, czyli nie kupili produktu czy nie zamówili usługi, nie wykonali telefonu do nas lub cokolwiek innego, wcześniej przez nas zdefiniowanego jako cel. Retargetowanie to upraszczając "naznaczenie" użytkownika, który zetknął się z naszą firmą czy marką i następnie emitowanie reklamy zachęcającej do powrotu na stronę internetową i wykonania określonej akcji. Trudne? Nie koniecznie. Zadzwoń, pomogę!
Retargeting - Jakie korzyści ze sobą niesie
- Utworzenie odpowiednie grupy odbiorców i opracowanie scenariuszy przeprowadzanych działań remarketingowych
- Remarketing to możliwość ponownego dotarcia do użytkownika, nawiązania z nim kontaktu i zachęcenia do zakupu lub pozostawienia danych kontaktowych
- Identyfikacja potencjalnych Klientów spośród osób zainteresowanych ofertą
- Remarketing z pewnością poprawi rozpoznawalność Twojej marki
- Z pewnością przyczyni się do poprawy wyników sprzedażowych
Powracalność klientów opiera się głównie na odpowiedniej komunikacji. Dla klienta wszystko musi być jasne - ceny, warunki zamówienia, wszelkie dodatkowe opłaty oraz oczywiście najnowsza oferta.
Ważne jest również budowanie marki i przypominanie o niej. W tym celu świetnie sprawdzają się social media. Działania w tych kanałach mogą przynieść bardzo zadawalające efekty.

Powracalność klientów, (lojalność) można zmierzyć np. poprzez narzędzie Google Analytics. Dzięki temu programowi możemy sprawdzić, skąd powracają klienci, które działania dały pożądany efekt.

Niezwykle ważna jest wysoka jakość produktów i odpowiednia cena. To dwa najważniejsze czynniki przyciągające ponownie klientów. W przypadku sklepów internetowych konieczna jest wysoka jakość obsługi, a także korzystne warunki wymiany i zwrotów oraz szybkość dostawy. Klienci najczęściej wracają do sklepów, które oprócz wcześniej wymienionych czynników spełniają poniższe warunki:
- strona jest czytelna i szybka
- informujemy klieta o nowych promocjach i produktach limitowanych
- strona ma intuicyjną budowę
- tworzy ciekawe treści i wprowadza kampanie edukacyjne
- w sposób ciekawy i interesujący prowadzi kanały Social Media
- stosuje newslettery
- analizuje porzucenia koszyków i wyciąga z tego wnioski
- posiada wygodną wersję mobilną